Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Με λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη της Αγίας Μαρίνας στην Ιερά Μονή Μαρίτσης Σαντομερίου Βίντεο - Αφιέρωμα



 Του Νικολάου Δημόπουλου
Με λαμπρότητα γιορτάστηκε και φέτος η μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Μαρίνης, στην Ιερά Μονή Μαρίτσης - Αγίας Μαρίνας στο Σαντομέρι, το δεύτερο μεγαλύτερο θρησκευτικό προσκύνημα της Δυτικής Αχαΐας μετά τον Άγιο Νικόλαο Σπάτα.

Την παραμονή της εορτής, Τρίτη 16 Ιουλίου, τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός από τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Κερνίτσης κ. Χρύσανθο, με τη συνοδεία αρκετών ιερέων της Μητροπόλεώς μας και δύο διακόνων. Παρόλο που οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες, με ανεμόβροχο και ομίχλη, ο πιστός λαός προσήλθε στην Ιερά Μονή της Αγίας Μαρίνας για να παραβρεθεί στον εσπερινό και στην αρτοκλασία που ακολούθησε. 
Την επόμενη μέρα, Τετάρτη 17 Ιουλίου, οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και ετελέσθη ο Όρθρος και η πανηγυρική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Αρχιμανδρίτη π. Χριστοφόρου Μυτιλήνη, την παρουσία πολλών ιερέων και πλήθος λαού. Η Θεία Λειτουργία έγινε σε κατανυκτικό κλίμα και κατά την τάξη της Εκκλησίας. Ο π. Χριστόφορος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στην θαυματουργό Αγία Μαρίνα και στην πίστη που πρέπει να έχει ο Ορθόδοξος χριστιανός ώστε να μπορεί να βιώνει την παρουσία του Χριστού κάθε φορά που πηγαίνει στον ναό. Μετά την Θεία Λειτουργία έλαβε χώρα η περιφορά της Ιερής Εικόνας της Αγίας Μαρίνας γύρω από το ναό και η προσκύνηση τεμαχίου από το Ιερό της Λείψανο. Τέλος προσφέρθηκε το καθιερωμένο κέρασμα στους προσκυνητές στην τραπεζαρία και στον προαύλιο χώρο της Μονής.




Βίντεο: Νικόλαος Δημόπουλος - Αχαγιώτικα Νέα

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Ο δρόμος είχε την δική του ιστορία



Στην Πολίχνη της Θεσσαλονίκης, ένα γκράφιτι έδωσε το όνομά του στον δρόμο που το φιλοξενούσε. Χωρίς να γνωρίζει κάποιος τον καλλιτέχνη, βρέθηκε σε ένα μικρό δρόμο που οδηγεί στην πλατεία Μετεώρων και είναι αντιληπτός από όποιος κάθεται στα καφέ ή περνάει από το εσωτερικό της πλατείας, ζωγραφισμένος ένας μοναχός που είναι πια γνωστός σε όλη την Ελλάδα. Πριν την αγιοκατάταξή του, ο Άγιος Παΐσιος είχε «πιάσει» το σημείο εκείνο του δρόμου και με το βλέμμα του «σκέπασε» όλη την περιοχή.

Ο «γκραφιτάς», γιατί με σπρέι είναι φιλοτεχνημένο το έργο, επέλεξε να αγιογραφήσει μόνο το πρόσωπο του αγίου με το μοναχικό του σκουφάκι. Τον έφτιαξε ολοζώντανο με τα μαλλιά του να ανεμίζουν και τα γκρίζα γένια του να ακουμπούν στα πλακάκια του πεζοδρομίου. Στο βλέμμα του έδωσε λυπημένη όψη, ίσως έτσι μπόρεσε να εκφράσει τα χαμηλωμένα βλέφαρα του Αγίου στις περισσότερες φωτογραφίες. Το αποτέλεσμα είναι υπέροχο και ........