
”Η μάχη της Αλαμάνας”, του Αλεξάνδρου Ησαΐα. (Αθήνα, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο).

Άφιξη του Καραϊσκάκη στο Φάληρο.Βολανάκης Κωνσταντίνος.

ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ή ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ 1885-1886.Νικόλαος Γύζης.

Νικόλαος Γύζης (1842 – 1901) Το σκλαβοπάζαρο, π. 1873-1875 Λάδι σε μουσαμά, 72 x 50 cm
Ἐθνικήν Πινακοθήκην τῶν Ἀθηνῶν
Ἐθνικήν Πινακοθήκην τῶν Ἀθηνῶν

Νικόλαος Γύζης (1842 – 1901) Μετά την καταστροφή των Ψαρών, [1896 - 1898]Λάδι σε μουσαμά, 133 x 188 cm

Αθανάσιος Διάκος. Έργο Θεόφιλου. (Βόλος, Συλλογή Κ. Μακρή).

Από αριστερά προς τα δεξιά: Μάρκος Μπότσαρης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, Αθανάσιος Διάκος. ‘Εργο του Θεόφιλου.

Ο Αθανάσιος Διάκος. Έργο Θεόφιλου.

Ρήγας – Κοραής.’Εργο του Θεόφιλου.

Θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη στη μάχη κοντά στο Καρπενήσι (1823).
Ζωγραφική του Θεόφιλου (1932).
Ζωγραφική του Θεόφιλου (1932).

Η
πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη (π. 1866-1870). Λάδι
σε μουσαμά, 143 εκ. x 109 εκ. Πινακοθήκη Αβέρωφ, Μέτσοβο.

Το Ψαριανό μοιρολόγι.Νικηφόρος Λύτρας

Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης ορμά έφιππος προς την Ακρόπολη, [1844]
Λάδι σε μουσαμά, 94 x 117 cm .Γεώργιος Μαργαρίτης
Λάδι σε μουσαμά, 94 x 117 cm .Γεώργιος Μαργαρίτης

Φίλιππος Μαργαρίτης (1810 – 1892)
Ο καπετάν-Γκούρας, μετά το 1843
Λάδι σε μουσαμά, 98 x 80 cm Συλλογή Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη,
Ο καπετάν-Γκούρας, μετά το 1843
Λάδι σε μουσαμά, 98 x 80 cm Συλλογή Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη,

Αθανάσιος Διάκος, έργο του Μπαραλντί

Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 – 1878)
Η υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι, 1861
Λάδι σε μουσαμά, 155 x 213 cm Δωρεά Πανεπιστημίου

Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 – 1878)
Η έξοδος του Μεσολογγίου, 1853
Λάδι σε μουσαμά, 169 x 127 cm
Η έξοδος του Μεσολογγίου, 1853
Λάδι σε μουσαμά, 169 x 127 cm

Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 – 1878)
Η Ελλάς ευγνωμονούσα, 1858
Λάδι σε μουσαμά, 215 x 157 cm Κληροδότημα Μ. χήρα Θ. Υψηλάντη
Η Ελλάς ευγνωμονούσα, 1858
Λάδι σε μουσαμά, 215 x 157 cm Κληροδότημα Μ. χήρα Θ. Υψηλάντη

Η θυσία του Καψάλη.Θεόδωρος Βρυζάκης

Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 – 1878)
Δύο πολεμιστές, 1855
Λάδι σε μουσαμά, 67 x 79 cm Δωρεά Πανεπιστημίου
Δύο πολεμιστές, 1855
Λάδι σε μουσαμά, 67 x 79 cm Δωρεά Πανεπιστημίου

Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 – 1878)
Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλογεί τη σημαία της Επανάστασης, 1865
Λάδι σε μουσαμά, 164 x 126 cm Δωρεά Πανεπιστημίου
Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλογεί τη σημαία της Επανάστασης, 1865
Λάδι σε μουσαμά, 164 x 126 cm Δωρεά Πανεπιστημίου

Στα στενά των Δερβενακίων. Θεόδωρου Βρυζάκη
Το στρατόπεδο του Καραϊσκάκη στην Καστέλα, 1855
Λάδι σε μουσαμά 145 εκ. x 178 εκ.,
Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου.

Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 – 1878)
Προσωπογραφία Αναγνωστόπουλου, 19ος αιώνας
Λάδι σε μουσαμά, 97 x 90 cm Δωρεά Πανεπιστημίου,
Προσωπογραφία Αναγνωστόπουλου, 19ος αιώνας
Λάδι σε μουσαμά, 97 x 90 cm Δωρεά Πανεπιστημίου,

Μακεδόνας ανάπηρος του Αγώνα κατά την έξοδο του μεσολογγίου. Θεόδωρος Π. Βρυζάκης

Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 – 1878)
Ο αποχαιρετισμός στο Σούνιο, 1863
Λάδι σε μουσαμά, 67 x 78 cm Δωρεά Πανεπιστημίου
Ο αποχαιρετισμός στο Σούνιο, 1863
Λάδι σε μουσαμά, 67 x 78 cm Δωρεά Πανεπιστημίου

Προσωπογραφία του Ασημάκη Φωτήλα, του Ιωάννη Οικονόμου.

“Πόλεμος των Βασιλικών.”Παναγιώτης Ζωγράφος

“Πόλεμος της Τριπολιτζάς και των πέριξ αυτής χωρίων.”Παναγιώτης Ζωγράφος

«Μάχη και πρώτη πολιορκία των Αθηνών». Εργο του Παναγιώτη Ζωγράφου

Η πολιορκία των Αθηνών από τον Κιουταχή, υδατογραφία του Παναγή Ζωγράφου με βάση τη διήγηση του Μακρυγιάννη.
Δημήτριος Υψηλάντης (1793-1832) – Έργο του Σπυρίδωνος Προσαλέντη
Δ. Τσόκος, Προσωπογραφία του Θεόκλητου Φαρμακίδη (1858). Λάδι σε μουσαμά, 74 εκ. x 58 εκ. Συλλογή της Βουλής των Ελλήνων.
Ἀναστάσης Τσαμαδός.Δ. Τσόκος.
Κωνσταντίνος Κανάρης.Διονύσιος Τσόκος
Ο θάνατος του Μάρκου ΜπότσαρηΔιονύσιος Τσόκος
Λάδι σε μουσαμά
60×80 εκ.
Λάδι σε μουσαμά
60×80 εκ.
Διονύσιος Τσόκος (1820 – 1862) Η φυγή από την Πάργα, μετά το 1847
Λάδι σε μουσαμά, 37 x 47 cm Συλλογή Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη
Λάδι σε μουσαμά, 37 x 47 cm Συλλογή Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη
Διονύσιος Τσόκος (1820 – 1862)
Βάπτιση σε εκκλησία της Ζακύνθου, π. 1855
Λάδι σε μουσαμά, 58 x 72 cm Συλλογή Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη
Άγιος Αθανάσιος Διάκος.Φώτης Κόντογλου
πηγή maccunion.