Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018

Προσκυνηματική εκδρομή στην Πάρο και στη Νάξο (φωτογραφίες και βίντεο)

Γράφει ο Απόστολος Παπανίκος
Μια ακόμη προσκυνηματική εκδρομή πραγματοποίησε ο Ιερός Ναός Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους εις Κρύα Ιτεών Πατρών, σε συνεργασία με την Ferry center, στα νησιά των Κυκλάδων Πάρο και Νάξο (2-4 Ιουλίου 2018).
Επικεφαλής της εκδρομής ήταν ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Δημητρόπουλος.
Νωρίς τα ξημερώματα της Δευτέρας 2 Ιουλίου, ξεκίνησε το ταξίδι μας για το λιμάνι του Πειραιά, από όπου αναχωρήσαμε με πλοίο της γραμμής για το νησί της Πάρου. Εκεί είχαμε την ευλογία να προσκυνήσουμε:

• Τη Μεγάλη Προστάτιδα και Μάνα του νησιού, την Παναγία την Εκατονταπυλιανή και να θαυμάσουμε τον υπέρλαμπρο Βυζαντινό Ναό Της.
Ακολούθως επισκεφτήκαμε και προσκυνήσαμε στις Ιερές Μονές:
Ζωοδόχου Πηγής Λογγοβάρδας, όπου και χρημάτισε ηγούμενος, ο π. Φιλόθεος ο Ζερβάκος.
Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης (Θαψανά), όπου εκεί υπάρχει και Παρεκκλήσιο του Αγίου Νεκταρίου, το οποίο έχτισε ο π. Φιλόθεος, προς τιμήν του Γέροντός του και διδασκάλου του, Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως. Παραπλεύρως του Ναού βρίσκεται και ο τάφος του π. Φιλοθέου.
Αγίου Αρσενίου, όπου προσκυνήσαμε την Αγία Κάρα και τον τάφο του Οσίου Αρσενίου του εν Πάρω.
Αργά το βράδυ, πλεύσαμε για τον δεύτερο σταθμό μας, το νησί της Νάξου όπου τακτοποιηθήκαμε σε ξενοδοχείο στην περιοχή της Αγίας Άννης.
Την επομένη ημέρα, πρωΐ – πρωΐ, μετά από μια όμορφη διαδρομή, βρεθήκαμε στον Αρχαίο Βυζαντινό Ναό, της Παναγίας της Δροσιανής.
Εν συνεχεία είδαμε τα Ορυχεία της Μύριδας και κατευθυνθήκαμε στο μεγάλο προσκύνημα του νησιού, την Παναγία την Αργοκοιλιώτισσα, που την χαρακτηρίζει ο υπό ανέγερση υπερμεγέθης, επιβλητικός Ναός της.
Συνεχίζοντας απολαύσαμε το παραθαλάσσιο γραφικό χωριό του Απόλλωνος και επισκεφθήκαμε τον Κούρο Απόλλωνα ενώ λίγο αργότερα είχαμε την ευλογία να προσκυνήσουμε στις Ιερές Μονές Παναγίας Φανερωμένης και Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.
Κατεβαίνοντας στη Χώρα της Νάξου, προσκυνήσαμε στον περικαλλή Ναό των Ναξίων Αγίων, Νικοδήμου του Αγιορείτου και Νικολάου του Πλανά.
Την τελευταία ημέρα της θαυμάσιας αυτής εκδρομής μας, επισκεφθήκαμε τον Ιερό Ναό Ταξιάρχου Κεραμοσκεπής Σαγκρίου, τον Μικρό Μυστρά, την Ιερά Μονή του Φωτοδότη Χριστού, καθώς και το χωριό Απείρανθος όπου και προσκυνήσαμε στον Ιερό Ναό της Παναγίας της Απειραθιωτίσσης.
Το απόγευμα πήραμε το δρόμο της επιστροφής, πνευματικώς και ψυχικώς γεμάτοι, νιώθοντας ευλογημένοι που ο Θεός μας αξίωσε να προσκυνήσουμε τόσα σεβάσματα και αγιασμένους τόπους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε προσκύνημά μας ο π. Ιωάννης τελούσε Δέηση κι εμείς μαζί του ψάλλαμε παρακλητικώς.
Αλλά και μέσα στο πούλμαν ο π. Ιωάννης πέρα από τις υπέροχες συζητήσεις που κάναμε, είχε φροντίσει μαζί με την πρεσβυτέρα του Γεωργία, να δημιουργήσουν μια υπέροχη ατμόσφαιρα με τραγούδια, ανέκδοτα, σπαζοκεφαλιές, ιστορικές ενημερώσεις για όλους τους προορισμούς, ενθύμια και άλλα πολλά, τα οποία συνέθεσαν μια εκδρομή η οποία σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστη!

Ευχαριστούμε θερμά τον αδελφό και φίλο π. Βασίλειο Ντούκα, για την καθοριστική του συμβολή στην επιτυχία της εκδρομής.