Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Η εκδρομή των Κατηχητικών Ομάδων Ι.Ν. Αγίων Χαραλάμπους & Αντωνίου Κρύα Ιτεών Πατρών στο νησί των Σπετσών (φώτο)

Γράφει ο Χρίστος Φωτόπουλος
Μέσα σε κλίμα χαράς και ενθουσιασμού, πραγματοποιήθηκε η τελευταία εκδρομή των Κατηχητικών Ομάδων του Ιερού Ναού Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνίου Κρύα Ιτεών Πατρών, για την διαρρεύσασα χρονιά, στο νησί των Σπετσών, το Σάββατο 25 Μαΐου 2013...
Με συνοδούς τον προϊστάμενο του Ιερού Ναού π. Ιωάννη Δημητρόπουλο και τους συνεργάτες του στον τομέα της νεότητος, πρεσβυτέρα Γεωργία Δημητροπούλου, Γεώργιο Σπυρόπουλο, Μαρία Κηπουργού και Χρίστο Φωτόπουλο, αναχωρήσαμε, γύρω στις 6:00 το πρωί για το Πόρτο Χέλι.
Καθ όλη την διάρκεια της διαδρομής μέσα στο πούλμαν, ο Ιερέας και οι Κατηχητές μοίραζαν Ευλογίες και γλυκίσματα στα παιδιά.
Περί ώρα 10:30 το πρωί αναχωρήσαμε από το Πόρτο Χέλι με καράβι και γύρω στις 10:50 φτάσαμε στο όμορφο νησί των Σπετσών.
Στο λιμάνι μας υποδέχθηκε, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Γρηγόριος Νανακούδης, προϊστάμενος του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού των Σπετσών. Ο π. Γρηγόριος, άρχισε την ξενάγηση, από το γραφικό Εκκλησάκι του Αγίου Μάμαντος κοντά στο λιμάνι του νησιού. Έπειτα σταθήκαμε στο λιμάνι, όπου ο Ιερέας μας εξιστόρησε με γλαφυρότητα την Ναυμαχία των Σπετσών, η οποία έλαβε χώρα στις 8 Σεπτεμβρίου 1822. Τόνισε το χαρακτηριστικό αυτής της Ναυμαχίας, το γεγονός δηλαδή ότι ενώ η μάχη ανάμεσα στους Έλληνες και στους Τούρκους βρισκόταν σε αδιέξοδο, όρμησε με το πυρπολικό του ο Κοσμάς Μπαρμπάτσης και έβαλε φωτιά στην ναυαρχίδα των εχθρών η οποία βυθίστηκε, έτσι ο Τουρκικός στόλος αποχώρησε άπρακτος χωρίς να καταφέρει να καταλάβει το Ναύπλιο, όπου ήταν ο αρχικός του σκοπός.
Ακολούθως πήραμε τον ανηφορικό δρόμο, για τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου. Ο π. Γρηγόριος μας εισήγαγε στο Ναό και μαζί με τα παιδιά ψάλαμε το "Χριστός Ανέστη" και το απολυτίκιο του Αγίου Νικολάου. Οι φωνές των παιδιών μαζί με την μεγαλοπρέπεια του Ναού, δημιούργησαν ένα κατανυκτικότατο κλίμα.
Ο π. Γρηγόριος μας διηγήθηκε την ιστορία του Ναού, ο οποίος αρχικώς ήταν Μοναστήρι και συνδεόταν άμεσα με την Επανάσταση του 1821 στο Νησί. Μας παρουσίασε το αριστουργηματικό ξυλόγλυπτο τέμπλο του Ναού και τις τοιχογραφίες, όπου άρχισαν να αγιογραφούνται τα τελευταία χρόνια και μας μίλησε για την ιδιαίτερη ευλάβεια των κατοίκων του Νησιού προς τον Άγιο Νικόλαο.
Στη συνέχεια οδηγηθήκαμε στο λαογραφικό μουσείο του Ναού, όπου φιλοξενείται σε ένα από τα κτίρια της παλαιάς Μονής. Εκεί μας ξενάγησε η πρεσβυτέρα κα Καλομοίρα Κουμπή, η οποία μας έφερε σε επαφή με ένα σπίτι μέσης οικογένειας της εποχής του 1820 περίπου. Όταν τελείωσε η ξενάγηση στο λαογραφικό μουσείο ο π. Γρηγόριος προσέφερε κέρασμα στα παιδιά και ακολούθως μας πήγε στον διπλανό Ναό των Αγίων 3 Σπετσιωτών Νεομαρτύρων Σταματίου, Νικολάου και Ιωάννου, όπου εκεί είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε τον βίο των Αγίων και να θαυμάσουμε τον πανίερο Ναό τους.
Ολοκληρώνοντας την επίσκεψή μας στους δύο Ναούς, κατευθυνθήκαμε προς το κέντρο του Νησιού προκειμένου να επισκεφθούμε το Μουσείο της Ηρωίδας του 1821, Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, η οποία προσέφερε όλη της την περιουσία για την Επανάσταση. Εκεί ξεναγηθήκαμε στο Σπίτι της Καπετάνισσας όπως την αποκαλούσαν και έτσι τα παιδιά μας ήλθαν για λίγο σε επαφή με την ιστορία του Γένους μας και θαύμασαν τον πολιτισμό του Νησιού.
Μετά τη θαυμάσια αυτή ιστορική περιήγηση, τα παιδιά υπό την επίβλεψη την Κατηχητών, είχαν την ευκαιρία για πάνω από τρεις ώρες να περπατήσουν στο όμορφο Νησί, να γευματίσουν και να θαυμάσουν τις φυσικές ομορφιές του.
Αργά το απόγευμα ύστερα από ένα πλήρη γέμισμα των καρδιών μας με τον αιθέρα του Αργοσαρωνικού, πήραμε τον καράβι για το Πόρτο Χέλι και από εκεί το πούλμαν για να επιστρέψουμε στην Πάτρα.
Τα παιδιά απόλαυσαν την Εκδρομή και αποκόμησαν μαζί με τους Κατηχητές, τις καλύτερες των εντυπώσεων. Η Χαρά τους ήταν έκδηλη κατά την επιστροφή προς την Πάτρα, καθώς ευχαριστούσαν συνεχώς μέσω επιφωνημάτων τον πατέρα Ιωάννη όσο και τους υπολοίπους Κατηχητές, για την υπέροχη μέρα που τους προσέφεραν.
Αυτή η εκδρομή σήμανε και την Λήξη της Κατηχητικής περιόδου της Ενορίας, γι αυτό και ο π. Ιωάννης μοίρασε επαίνους και από ένα κομποσχοινάκι ως ευλογία στα παιδιά. Λίγο πριν φτάσουμε στο Ναό μας ο π. Ιωάννης εξ ονόματος και των Κατηχητών, αποχαιρέτησε τα παιδιά και ανανέωσαν όλοι μαζί το ραντεβού τους για το ερχόμενο Οκτώβριο.